Het zwembad en de bedrijven langs de Kerklaan blijven bereikbaar voor fietsers en voetgangers vanuit Raamsdonksveer. De hulpdiensten en bussen van het openbaar vervoer kunnen ook passeren.
Omleidingen
Motorverkeer met een bestemming op de Kerklaan wordt vanaf de rotonde bij de Beethovenlaan/Oosterhoutseweg omgeleid via de Eendrachtsweg, Monnikenweg, Stationsweg, Maasdijk en Werfkampenseweg. De route wordt met gele borden aangegeven.

Pak de fiets
De omleidingsroute zal door de afsluiting van de Kerklaan drukker worden. Om de overlast voor aanwonenden te beperken, vragen we weggebruikers om op de fiets of te voet naar bestemmingen op de Kerklaan te gaan. Verder adviseren we verkeer op de A59 met bestemming Raamsdonksveer nadrukkelijk om gebruik te maken van de snelweg en afrit 34 Raamsdonk. We nemen ook maatregelen zodat grote landbouwvoertuigen met een bestemming op de Kerklaan zo min mogelijk van de omleidingsroute gebruik hoeven te maken.
Verbreding viaduct ‘Julianalaan’ en nieuw viaduct over de Kerklaan
Om de doorstroming van het verkeer in knooppunt Hooipolder te verbeteren wordt een nieuwe ongelijkvloerse verbindingsweg aangelegd tussen de A59 vanuit Zonzeel naar de A27 richting Utrecht. Deze weg gaat onder de Oosterhoutseweg en de A27 door en vervolgens omhoog en over de A59 en de Kerklaan. Verder kan verkeer vanuit Utrecht kan straks via een aparte rijstrook zonder stoplichten naar de A59 richting knooppunt Zonzeel. Verkeer op de A59 vanuit ’s-Hertogenbosch kan zonder stoplichten afslaan naar de
A27 richting Utrecht.
Voor de verbetering van het knooppunt bouwen we een nieuw viaduct over de Kerklaan en het bestaande A27-viaduct ‘Julianalaan’, dat over de Kerklaan gaat, verbreden we. Aan de oostkant van dit viaduct bouwen we 2,5 meter aan het bestaande viaduct, aan de westkant 9 meter. Om het verkeer op de snelweg zo min mogelijk te hinderen, voeren we de werkzaamheden vanaf de Kerklaan uit. Hier is weinig ruimte voor de grote machines en voertuigen waar we mee werken. Om het werk veilig uit te kunnen voeren, sluiten we de weg af voor motorverkeer. Dan is er ruimte om te bouwen en ruimte voor een goed pad waardoor (brom)fietsers en voetgangers veilig langs het werk kunnen.