Op de A27 tussen Houten en knooppunt Hooipolder staan dagelijks lange files. Daarom verbetert Rijkswaterstaat de komende jaren dit deel van de snelweg. Zo rijdt het verkeer in de toekomst beter door en zijn er minder files en sluipverkeer in de regio.
→ Abonneren nieuwsbrief
Rijkswaterstaat verbreedt en vernieuwt de A27 de komende jaren over een lengte van 47 kilometer. Ook worden vier grote bruggen aangepakt, spitsstroken aangelegd en ongeveer 60 viaducten en duikers voor watergangen aangepast. In 2024 gingen we buiten van start met de werkzaamheden.
Rijkswaterstaat doet er alles aan om hinder te beperken. We kondigen werkzaamheden tijdig aan zodat je als weggebruiker rekening kunt houden met omleidingen en extra reistijd. De kaart geeft een handig overzicht van waar welke werkzaamheden zijn en welke hinder deze opleveren. Ook zie je hier het verschil tussen de huidige en toekomstige situatie en bieden we informatie over de geluidsbelasting en maatregelen.
→ Bekijk de hinderkaart
In 2024 zijn we van start gegaan met de werkzaamheden aan de A27 tussen Houten en Hooipolder. Meer weten over wanneer we waar bezig zijn en welke hinder voor het verkeer dit oplevert? We hebben alle geplande werkzaamheden voor je op een rij gezet.
→ Bekijk de planning
→ Bekijk al het projectnieuws
Wil je op de hoogte blijven van de werkzaamheden aan de A27 Houten - Hooipolder? Abonneer je op de nieuwsbrief en lees ieder kwartaal al het nieuws en achtergrondverhalen. Zo ga je niet alleen goed voorbereid op weg, maar kom je ook meer te weten over wat er allemaal bij de verbetering aan de weg komt kijken.
→ Abonneer hier
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.